2.6.2013 28th cup of service

image

Mám moc rád lokální České značky, kterých si můžeme začít všímat po kavárnách a restauracích. To co by těmto značkám nemělo chybět je dobrý zákaznický servis. Znám pár firem kde funguje školení odběratelů, případně se o zřízení takové služby ve firmách uvažuje. Nejde totiž jen o kvalitní kávu a přístroje, edukovaný personál teprve tvoří dobrý výsledek.

Advertisements

4 thoughts on “2.6.2013 28th cup of service

  1. Byl někde nějaký problém. Pokud ano rozhodně nás to zajímá. Školení děláme pravidelně a nastavili jsme v tom dost jasný systém. Včetně školení pro všechny odběratele. Každopádně pokud nějde je cokoliv špatně rozhodně nás to zajímá. Speciálně pak od baristů tam to očekáváme, protože jen to může vést k dalšímu zlepšení. Sami víme, že okamžitá kritika přímo na místě je nejefektivnější, ale samozřejmě jde to dělat i přes blogy 😉

  2. Jářku, konečně jsem se k tomu taky dostal. Množí se zvídavé dotazy jak to tedy vlastně bylo myšleno, chápu, že tento příspěvek je značně zkreslující a těžko z něho rozpoznat o co šlo. Tedy na vysvětlenou…
    FAQ:
    Q: To je fotka špinavého hrnku jak jsi ho dostal na stůl?
    A: Ale vůbec ne, to je jenom Jarda prase a fotí jako velký Lko (looser) vypitý kafe, takže opravdu v tomto se nestala chyba.

    Q: Co na tom kafi vlastně bylo špatně?
    A: V podstatné části nic, servis kávy byl správný, jde jen o můj zvednutý nosánek a navyklost pít 10% nejlepší kávy na světě, pak i když je to v těch deseti, ale lízá to spodní hranici tak už začnu náckovat. Co bylo tedy skutečně špatně? Špatně nastavený mlýnek nebo zbytečně protažený shot, bylo podextrahované, vodové.

    Q: proč jsi to neřekl obsluze
    A: s obsluhou jsem komunikoval už předtím, navíc se jednalo o kamarádku, ne že bych nebyl schopný jak jsem se sám přesvědčil urazit i přítele když řeknu že to kafe není ok, tady ale nejde o to že to není ok. Slovy “Děláme co můžeme.” je mi řečeno, že se snaží, a opravdu se snaží. Kvalitu kávy jsme probrali a o nápoji a mém vjemu jsem druhou stranu informoval na místě, vyhrazuji si ale právo svůj kávový deníček plnit čím chci i když je to občas (POŘÁD) píchání do nepříjemných věcí.

    Q: Tak o co ti ku#&@va jde?
    A: O přístup odběratele a dodavatele, pokud má firma tým lidí, kteří se starají o zákazníka, školí a učí práci pak předpokládám, že i personál restaurace bude vyškolený tak, aby poznal že káva je jiná než by měla být. Na druhé straně chápu že tam kde je nabídka musí být poptávka, Pokud firma nabízí servis a školení, musí o něj mít podnik zájem. Známe i případy kdy je řečeno, my Vás to naučíme (mnohdy se o to i pokouší) a na druhé straně je odpor, rivalita, já to umím nejlíp můj prapradědeček byl Ital a ten věděl co je pořádný piccolo atd.

    Pane Kolský, pokud jste z příspěvku pochopil, že je zaměřený proti Vaší firmě, pak se omlouvám a tak to nebylo myšleno. Líbí se mi právě, že se značkou hýbáte a budujete standart kvality a servisu, přál bych si aby ve Vaší firmě fungoval tým starající se o koncové zákazníky na max. a třeba tomu právě tak je, a problém je čistě u odběratelů, pak už můžeme všichni jen smutně sprásknout ruce a doufat, že se za dalších dvacet let gastronomie v ČR vyčistí i od zbytků podnikavců z doby raných 90. let a zbudou lidé s láskou k řemeslu, kteří budou stát o kompletní servis a konzultace, děkuji za Vaše vyjádření a přeji Vám jen to nejlepší.

    S pozdravem Jaroslav Slámečka

    • Dobrý den,
      ne nevnímali jsme to jako kritiku spíš nás to vždy vede k vnitřní diskusi. Jediné co mě trochu mrzelo je ta fotka, která mě přišla trošku mimo, ale co s tím 🙂
      Obecně ke kvalitě máme několik lidí, kteří se věnují jenom tomuto tématu. V našich kavárnách to je myslím černá můra provozních, protože při každém jen náznaku, že je něco špatně dostávají okamžitě zpětnou vazbu a obecně personál, jeho kvalita a kvalita příprav káv je jednou z jasných priorit a provozní to tak vnímají.
      Co se týká školení ven a obecně přístupu odběratelů to vždy záleží na konkrétním příkladu. Momentálně o tom vedeme velkou vnitřní diskusi. Co s odběrateli, kteří “na to kašlou”. Opakovaně nabízíme možnosti získat více informací a právě Váš příspěvek vedl k tomu, že jsme se rozhodli to usadit do zcela pravidelného a jasného systému školení odběratelů a nabízení jim nových a nových proškolení jejich personálu.
      V krátké době budeme spouštět dva projekty ven, které se věnují kvalitě kávy, příprav, personálu. Zároveň jsme v plné přípravě Prague Coffee Festivalu, který se letos má hodně věnovat kvalitě kávy. Doufám a věřím, že se při některé z těchto aktivit potkáme i osobě.
      Hezký den,
      dk

      • Báječné, děkuji za vyčerpávající odpověď a hlavně za práci a úsilí, které do Vaší značky vkládáte. Mamacoffee osobně vnímám jako vojáka v první bojové linii. Vy se setkáváte s největším podílem nových objevitelů kávového světa a formujete mnoho coffeegeeků. Držím moc palce aby se všechny projekty a plány organizačních změn podařily.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s